EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-11-07
20:22:14

Dyk den 7 november

Dagens äventyr blev Hällebäck och ett dyk i Gullmarn :D
Ihopsättning av utrustning :D 

Här rakt ut dök vi. Det var lätt att gå i, det sluttade ganska snabbt men lagom så man kunde stå och ta på sig fenor och så. 

Min inflator krånglade till en början och hakade upp sig men vi fick ordning på det, det sluttade snabbt neråt med dybotten, massor med små ermitkräftor :D  Simmade 'bortåt' och så småningom kom lite stenbumlingar och där fannas bl a en hummer som inte blivit uppfiskad så jag fick kolla lite på den :D en sjökock låg och vilade, lite andra småfiskar var det också, mycket liv och rörelse :D

Höll oss ganska länge på runt 14 meter för där var det mycket att se. Det var väldigt mörkt nere på 30 meter, nästan så det kändes som ett nattdyk, men min nya lampa var superduperbra så den lyste upp så fint. Det var ändå bra sikt må jag säga :D Varmare på djupet än i ytan :D

Plats: Hällebäck (Gullmarsfjorden)
Djup: 31,8 meter
Tid: 45 minuter
Temperatur: 13 grader (30 meter) 10 grader i ytan
Jag är supernöjd med dyket! :D skönt att komma i vattnet igen :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: