EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-11-25
21:14:09

Hemhemma vistelsen

Jahapp, jag är i alla fall hemma i Göteborg igen. Hade det underbart hemhemma med mamma och pappa. Tiden går dock alldeles för fort.

Jag kom kl 10.55 till Tierps station på fredagen (18:e) och pappa hämtade mig, underbart med pappakramar! Vi åkte hem till Sevallbo och varvade ner med lite kaffe och smörgås innan det var dags att dra på arbetskläderna och göra nytta. Nyttan var att jag bytte till vinterdäck på räzzer fårrden och pappas arbetsbil... han stog och tittade på och såg till så jag gjorde rätt :D sedan gick vi in och gjorde mat, stuvade makaroner och korv :D smaskens!
Fredagsmys framför tv:n, mamma slutade sent så hon kom hem när vi satt och smaskade på vitlöksklyftor och vitlökskorv :D mumsigt! :D snacka om att vi luktade sen :D 

Lördagen var det 50-årskalas i Karlskoga, tog lite tid att köra men det var det värt, god mat och fick träffa morbror med fru och min kära kusin. Den kvällen beslutade jag mig att lära mig teckenspråk i stället för spanska! Skäms nästan för att jag inte lärt mig teckenspråk innan! Men nu tar jag tag i saken!

Söndagen var en slappdag. Mamma och Pappa var lite sega, det var jag som körde hem, vi kom hem kl 2 på natten så jag var också trött :P   var bara hemma och pysslade med Kasper kanin och Katterna. Pappa och jag var en sväng till farmor och hälsade på och fikade :D fick tre trasmattor till nya lägenheten också :D

Hela måndagen hjälpte jag min kompis Tim och hans Malin att flytta, de flyttar från en lägenhet till radhus och det var verklgien en hel dags göra, mycket saker och tunga lyft, det belönades med pizza i nya boendet :D ska bli kul att se när allt är klart där :D

Tisdagen besökte mamma och jag Ikea i Valbo och kollade på säng och andra saker som jag ska införskaffa när jag flyttar. På kvällen blev det lugnt med tv och mys bara. 

Onsdag var dagen för hemresa och mamma och jag var hemma och pysslade, jag fixade med Kaspers utebur och fixade den inför vintern, klippte hans klor och skämde bort honom med ytterligare en godis-gnagpinne. Avmaskade katterna och städade i Gustavs bod. Mamma och jag bakade lussebullar också, oj vilken ont i magen jag hade på tågresan hem sen!

Resan hem gick fint! Dock lite tråkigt att vara helt ensam när man anländer till Göteborg och sedan komma hem till en tom lägenhet, men det är väl sånt man får ta, snart återkommer man till vardagen och då tänker man inte lika mycket på det. Längtar i alla fall hem till mamma och pappa igen och skulle vilja vara där längre.
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: