EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-11-12
22:02:41

Strutsen

Dagen erbjöd en väldigt lugnt tågåkande. Aningens högre puls fick jag när jag åkte pass ner till Båstad första vändan då jag sitter längst bak i tåget, hör att hon tutar efter Kungsbacka, tänker att det är väl något djur då det bara är åkrar omkring men strax efter ser två unga män snubbla av spåret, jag åker alltså baklänges och ser den ena trilla och den andra fortsätter gå i spåret. När vi kört i drygt 400 meter möter vi ett SJ-tåg... jag började såklart fundera hur det gick för de två killarna... i Laholm får tågvärden sms att räddningstjänten begärt tågstopp utanför Kungsbacka, ooops... men jag fick senare veta att det inte var någon som blev påkörd men det var ändå lite otäckt, tycker inte man ska hålla på och leka med livet sådär! Med tanke på att de vinglade och snubblade så kanske de inte var helt nycktra, jag vet inte, men men händer det så händer det, inte så mycket man kan göra åt saken.

Jag hade lite otur också på sista vändan mot Ängelholm. Jag stod i dörren till tjänstekupén och pratade med tågvarden som åkte pass... dörren glider igen mer och mer men jag tänker inte på det, jag håller i handtaget och när det blir lite väl smalt så ska jag dra upp den så jag inte mosar halsen. Då går inte dörren att få upp!!! Jag sitter fast!!! Jag bara skrattar och tågvärden försöker få upp dörren men den sitter liksom fast och det är precis så att jag inte kommer loss för öronen är i vägen, måste sett sjukt roligt ut utifrån, som en struts med huvudet i sanden!
Övriga dagen var också bra, tågvärden Anette kom till Laholm och lämnade två böcker osm jag skulle låna :) hon är för snäll :) så nu har jag börjat läsa "Hundraåringen som klev ut genom förnstret och försvann"

I morgon blir det jour 9-12 och så hoppas vi jag slipper åka tåg :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: