EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-09
10:54:37

Händelserik helg

De senaste dagarna har varit händelsefyllda. Jag har jobbat, gjort egen punsch, jobbat lite till och sedan gjort två fantastiska dyk i Gullmarn! :D 

Vi var först i Lysekil och dök vid Släggö, det var många som tänkte att igår var en perfekt dykdag, det var väldigt många dykare där. Sedan åkte vi till Ormestad och det var coolt! Riktigt bra dykplats! Berättar med om dykningen senare, på trosdag när jag kommer hem igen.

Har också jobbat lite, hade övernattning fredag till lördag och sedan lördag till söndag. på lördagen var jag hos Johanna och vi gjorde punsch, Anna och Tina var också med, det var en roligt tillställning och det blev riktigt gott :D Det var Tina som hade ett recept som hon hittat i en kokbok från 50-talet som hon fått av sin mormor :)
Hemmabryggd Punsch ca 3 l

1 & 1/4 l vatten
3/4 kg socker
1 l rom
1/2 l bordsbrännvin
10 cl konjak
1 knivsudd citronsyra
1 stor sked honung

Blanda socker och vatten i en kastrull. Koka ihop lagen tills den mäter 1 & 1/4 liter. Låt lagen kallna. Blanda ner rom, brännvin, konjak och citronsyra och rör tills allt är välblandat. Häll punschenpå flaskor och tillslut dem. Punschen blir bättre ju längre den lagras.
Det var skoj, vi gjorde Krabbelurer också, det är Bohusländsk pannkaka, man gör typ pannkakor på sockerkakssmet. SUPERGOTT!!!


Just nu bor jag hos Annelie för jag ska vara vakt till Smulan till på onsdag. Det blir fint det!


peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: