EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-22
20:49:04

Dagens äventyr

Jag är mycket nöjd med varvet igår. Sprang på 2 timmar, 14 minuter och 10 sekunder :D alltså en förbättring med 11 minuter från förra året, en glad överraskning. Det var varm att springa men det blåste lite då och då så det var skönt. Sprang med Frida nästan hela första milen, sen hade hon druckit för mycket så hon fick stanna och sedan såg jag inte henne mer, hon fick ont i en tå också. Men det var najs med sällskap faktiskt!

Gick ganska långsamt uppför Götaälvs bron men hade väl ganska jämt tempo ändå. Kunde öka lite på avenyn men den är lite seg. När jag såg att tiden var bra redan där och då är det typ 3 km kvar så kände jag nog kunde hålla tempot. Sen kunde jag öka också sista 2 km och på upploppet gick det undan! dessutom gjorde det mindre ont i knäna ju snabbare jag sprang. JIPPIII   bara susade om massor  :D haha

I dag känns mina ben och knän som om de bytt plats med en 95-årings. Jag stapplar fram och kan knappt gå när jag suttit för länge, men det går väl över.
Eftersom min kära mamma och pappa kom igår och också lillasyster Frida så var vi på äventyr idag. Vi började på Universeum och sedan åkte vi till Varberg och gick runt vid fästningen, det var fint där. Det blåste supermycket också! Vi tog sedan och åt lite på Hamnpaveljongen (hamngrillen låg där innan), en hamburgare fick det bli och det var kalasgott! precis när vi ska gå mot bilen börjar det regna så vi hade ändå tur att det inte kom tidigare.  Vi åkte ut till gården där Frida bor och jobbar och hälsade på hästarna och de människor som var där. Najs!

Sedan åkte Mamma, Pappa och jag tillbaka mot Göteborg och bryggde lite kaffe och satt ch pratade lite. Det är fint att ha dem här! Vi får se vad vi hittar på för äventyr i morgon :) 

Bilder har jag inte knäppt några men hoppas jag kan få några av Frida sedan :D 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: