EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-05-17
22:35:32

Tur till hamnen

Denna dag har faktiskt varit bra trots att jag vaknade med en otäck känsla efter en dröm jag hade, usch! sånt gillas inte!  Var till skolan på en workshop, ska lära oss statistikprogrammet SPSS, verkar inte vara allt för avancerat men det kanske kommer. Gick runt en stund på stan efter skolan och hämtade även min kära cykel på centralen där den stått i en vecka och tjötat med alla andra cyklar, det på grund av min lathet.

Amelie och jag tränade sedan lite Zumba och det var kul. Dock har jag ont i nacken efter helgen fortfarande så alla huvudrörelser blev lite stela men det var kul, Anna är en mycket bra instruktör!

Väl hemma igen gjorde jag kycklingsoppa och satte mig vid det kära internetet. Där på msn var Magnus och vi kom fram till att kvällen var för fin för att sitta inne så det blev en tur till hamnen och kolla på fartyg :D vi skulle göra det på torsdag men det kom hinder i vägen så det blev i dag. Det var najs! fast det blåste supermycket! Jag tog inga egna bilder men lånade från MarineTraffic Tor Petunia höll på att lastas för att sedan fortsätta färden mot Belgien :D  sedan såg vi Maersk Elba som också höll på att lastas...  SUPERSTOR JU!!!! :D då blir Elinor glad :D
TOR PETUNIA  200 m X 30 m Flagga: Dansk
MAERSK ELBA, 366 m X 48 m, Flagga: Marshall Is.

Hade ju otur att missa det stora Ro-Ro fatyget MV Tonsberg som kom till hamnen i förrgår. Då hade Elinor blivit ännu mer glad om hon fått se :D synd att man inte kan få komma nära de stira båtarna bara tycker jag, hade varit coolt! stora fartyg gillas! :D

Nu kännerjag mig tjockis efter att ha "provsmakat" en hel Marabou Caribbean, jösses! den var itne ens tip-top god, ändå åt jag hela... jag mår illa!

peace out


Kommentar:
2011-05-17 @ 22:59:25
#1: Emma

Jaa jag hoppas det! :D Jag har tagit tag med en dietist nu, tänkte du skulle tycka det var kul att veta :D nu blir jag peppad extra mycket!



Tack för all din hjälp, KRAM

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: