EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-03-13
13:05:05

The Reader






Efter den långa arbetsdagen igår, som egentligen inte var så ansträngande, kände jag att så fort jag kom hem bara vill krypa ner i sängen och kolla på film. Det blev The Reader som jag införskaffade i förrgår. Den var riktigt bra tycker jag, spännande!

Om filmen (baksidans text):
Den 15-årige pojken Michael Berg blir sjuk när han är på väg till skolan och räddas av den runt 30-åriga Hanna. De förälskar sig oväntat och inledder en passionerad affär fram till dagen då Hanna plötsligt och utan förklaring försvinner. Åtta år senare är Michael en ung juridikstuderande som iaktar de pågående krigsförbrytarrättegångarna mot nazisterna. Han träffar sin forna älskarinna igen, under väldgit annorlunda omständigheter. Hanna står anklagad för ett fruktansvärt brott och vägrar rätten till försvar. Michael inser gradvis att hans ungdoms kärlek döljer en hemlighet som hon anser vara mer skamlig än mord.

Jag gillade den här filmen, trots att den var lite hemsk och mina ögon och kudde var lätt fuktiga när eftertexten rullade. Ja, mer vet jag inte om det finns säga, men jag tyckte om den!


peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: