EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-03-16
16:23:43

Solsken och mål

Solen lyste mig rakt i ögonen i morse och det var helt underbart! Väldigt skönt att få uppvaknandet på så vis tycker jag. Tänkte att 'nej, idag blir ingen morgonpromenad' men ångrade mig då jag kom på att jag ville ha en tidning att läsa till frukosten så ajg gick en snabbis ner till torget och hämtade en Metro, kom ut en liten sväng i alla fall.

Har förresten satt upp ett kortare mål för att jag tänkte att jag äter onödigt mycket sötsaker, bl a. godis, choklad, glass, kakor, muffinssmet, kolakaksdeg, snacks... osv. Dcok så känner jag att ett mål som att "inte äta sötsaker på ett år" är alldeles för långt, oftast orkar man inte hålla det.

Jag är inte så att jag lovar något, jag är ju så att jag lovar inte saker som jag inte vet till 123 % att jag kan hålla, man bryter inte löften helt enkelt. Jag tycker att ärlighet är bland det viktigaste som finns hos en människa! Så därför har jag satt upp mål. Till att börja med så ska jag inte äta några sötsaker på veckodagarna måndag till fredag. I dag är det onsdag och jag har lyckats hittils. Jag har också som mål att fullfölja detta i tre veckor. Kul med lite utmaningar ibland tycker jag, för detta är för mig en riktig utmaning, gottegris som jag är...

I dag har vi suttit och planerat vår presentation till på fredag och det känns bra... vet vad jag ska säga och jag tror det blir kul :)  Tentapluggar lite också, idag är det cellen som får sig en omgång... känns bra nu inför omtentan, dock har jag nervsystemet, homoner och cirkulationen kvar och de är ganska stora områden men ajg tror det blir bra.

Amelie och jag ska träna i kväll också, blir box idag. Kul!

peace out






Kommentarer:
2011-03-17 @ 07:46:15
#1: Emma

Hej mina fina kusin vitamin! :) Nu är det så att jag vill ha din hjälp, jag vill ha ett kost och träningschema av dig! Jag anlitar dig, bara för att du är du :) vad sägs?

2011-03-18 @ 07:36:45
#2: Emma

[email protected]! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: