EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-03-07
21:42:07

Projekt genomfört!

Dagens uppdrag var att prata med klass 8 i Montessoriskolan i Floda. Det var kul! Det hade ju då med vårt projekt i skolan attt göra och det vi gjorde var att prata om fysisk aktivitet med dem.

Vi berättade lite om vad som händer i kroppen och hur den påverkas av fysisk aktivitet. Vi hade en övning där de fick diskutera vad begreppet fysisk aktivitet är, detta fick de göra i smågrupper och sedan pratade vi hela klassen om vad de kommit fram till :D Vi gjorde även en tipspromenad om fysisk aktivitet och det klarade de bra :D

Det var roligt därför att det kändes som att de var intresserade och hängde med. Det var också lätt att prata inför dem, jag är ju inte så förtjust i att prata inför grupper men idag kändes det helt okej. Vi höll igång i cirka en timme. Jag tror och hoppas att de lärde sig något nytt som de kan ha nytta av :D

Vi kom tillbaka till Göteborg strax innan lunch och då satt vi ner och planerade och pratade i gruppen om hur vi nu ska gå tillväga med rapporten. Det tog inte så lång tid så jag åkte hem och gjorde fisksoppa :D det blev supergott! Pratade länge med bästa Pappa i telefonen också det var fint. Åkte sedan och slogs lite med Amelie :D också roligt men väldigt jobbigt :D

Kvällen tillbringas hemma framför datorn och lite tankar. Köpte lite nytt te som jag sitter och sörplar på :D det var riktigt gott! ett rött te med vanilj tror jag det var :D köpte ett grönt te också men jag brukar försöka att inte dricka grönt på kvällen för jag bli så pigg :D tar det till frukosten i morgon i stället :D  Nöjd med dagen är jag i alla fall :)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: