EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-24
20:39:12

Positivt och tragiskt

VILKEN UNDERBAR DAG PÅ JOBBET JAG HAFT IDAG!!!  Jag har varit så glad hela tiden och människorna runt omkring mig har varit glada och tågvärdarna har varit jättebra så jag är väldigt nöjd med min dag trots att den varit lång. Hade med mig potatis och två burkar sill som jag mumsade på till lunch. Delade med en kollega som kom in en timme efter mig, han blev så glad när han kom in till basen och jag sa att det stog i kylen, han hade nämligen glömt bort att vi pratat om det igår att jag skulle bjuda på det, så positiv överraskning :D  sill skulle jag kunna leva på, ja, fisk överhuvudtaget...mums!

Lite tråkigt, eller kanske mer tragiskt är det att just vid sånna här högtidsdagar så känner sig många männiksor ensamma och mår dåligt, ibland så dåligt att de endast ser döden som utväg. Blev stopp i tågtrafiken några timmar i morse vid Öresundsbron för att någon sorgligt nog inte ville leva längre och ställde sig på spåret... det blir ju en del förseningar och så när sådant händer, de räknar 2,5 till 3 timmar för att "städa upp"...det här var inget som drabbade mitt tåg eller någon av mina kollegors eftersom vi inte åker så långt söderut. Men det är otäckt ändå och det kändes så nära... läskigt är också att det händer oftare än man tror, jag fick en lite omodig känsla när jag fick veta att det häder i genomsnitt 1 gång i veckan här nere i södra delarna av Sverige, det är väldigt vanligt i området Lund-Malmö...
räknar man med hela Sverige så sker det ca 2 gånger i veckan... tragiskt och otäckt! Tågvärden som jag åkte med ner till  Ängelholm med berättade att det hände för 2 veckor sedan också på det tåget han jobbade på, han sa dock att tur nog var det dubbla tågsett och han var i det bakre så han märkte inte av när det hände annat än att tåget stannade och blev stående... usch!

Dagen har alltså lite sammanfattande haft blandade känslor men de positiva har övervägt! Jag är nöjd med dagen trots det tragiska. I morgon väntar en ny dag med jobb och övernattning i Helsingborg! :D

peace out
Kommentar:
2011-06-25 @ 18:36:13
#1: Anonym

Men vilket tungt inlägg. Fast jag är medveten om problemet. Det har hänt tre gånger när jag suttit på tåget.



Vill passa på att tacka dig för tipset om Patti Smith, jag har länge velat läsa Just kids och nu fick jag en påminnelse om det. Jag har börjat sammanställa alla tips nu och ditt kommer upp i någon form senare :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: