EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-20
21:17:53

Dag i Varberg

Lång och rolig har denna måndag varit. Började jobba på 05.53 tåget från Helsingborg efter en natt med dålig sömn. Det var dåligt med folk på tåget och då blir det ju alltid lite långtråkigt men som tur var hade jag en pratglad tågvärd. Väl i Göteborg fick jag en timmes paus då jag skulle åk amed 9.42 tåget till Varberg. Så nu har jag åkt med Öresundståg som resenär. Det var Sergey som hade serveringen och jag satt i personalkupén, viftade lite med ögonfransarna och fick åka som fripassagerare också :) hihi

I Varberg skulle jag så klart träffa kära systeryster Frida! :D  hon kom och hämtade mig vid stationen (4 minuter sen!) och eftersom det regnade påbörjades reservplanen för dagen; GEKÅS ULLARED! :D   det var mycket folk men ingen kö och det gick ju att ta sig fram så det var inte allt för läskigt :P  lyxade till det och käkade på Burger King och sedan åkte vi tillbaka mot Varberg. Vi gick lite i Varbergs centrum också och letade efter en Glitter men vi hittade ingen sån affär så då åkte vi till, ja, jag måste säga dagens höjdpunkt: Trälövsläge... glass i stora lass, havet och fiskebåtar... kan det bli bättre!? dessutom var jag genomblöt när vi åkte därifrån då jag lät havet klappa på mig genom en jättevåg som slog in över piren där vi stog, det var längst ute vid inloppet till hamnen... mmm, saltvattensmak när man slickar sig om läpparna  :D Elinor lycklig!  oj, vad vi skrattade!

Blöt! det blåste och rullade in stora fina vågor! :D 

Två fina stora trålare :D Stjarnvik är den röda och den blå är Lipton, så fina så! :D
Några lite mindre fiskebåtar :D också så fina så!!! :D
Blev glad i kroppen av havet och alla fina båtar som vi såg!

Vi åkte sedan till gården där Frida jobbar och bor och käkade godis och kollade på tv. Vi tog en promenad också och kollade när mitt jobb susade förbi på järnvägen och sedan på en mysig gård i närheten som är till salu, då drar fantasierna igång och Frida och jag diskuterade hur man kan använda den och hur vi skulle vilja ha det och renovera det... klappade några islandshästar längst vägen också. 

Sedan var det dags för mig att åka hem och vi tajmade så att den andra stallskötaren Carro hängde med så de kunde handla på vägen hem. Så det blev 18.34-tåget tillbaka till Göteborg. Väldigt behagliga tåg de är de där Öresundstågen!   ;D

peace out
Kommentar:
2011-06-21 @ 06:44:19
#1: Inger

Härligt med saltstänk och systerskap!

Hörde ditt medelande och ringer upp vid tillfälle.

Ha en fin dag idag med.

Kram, Inger

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: