EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-10
20:12:17

Trött kropp efter äventyr

Oj, vad min kropp är en trött kropp just nu! Dock är det inte av negativa anledningar den blivit det. 

Jag har jobbat onsdag och torsdag, övernattning, alltså bara morgon och kväll. Onsdag till torsdag hade jag tidiga passet så lämnade Helsingborg 05.53 på torsdag morgonen, efter en natt med dålig sömn. Det var väldigt lite folk så min plan att hinna genom båda tågsetten fram och tillbaka innan Varberg gick som planerat :D För i Varberg hoppade nämligen min kära systeryster Frida på för att tillbringa dagen med mig.
Eftersom vi kom till Göteborg kvart över åtta på morgonen så hade vi ju hur mycket tid som helst, vi åkte hem till mig först och gick på Frölunda Torg och shoppade, det var kul, hittade två fina t-shirtar, det var kul att gå där med Frida, vi hade roligt. Fikade på Espresso House och bröt i hop av skratt några gånger, härligt att få skratta med syrran igen! Vi hade tänkt att vi skulle gå på Liseberg på eftermiddagen men eftersom regnet öste ner så åkte vi till Sjöfartsmuseet (jag tror jag ska bosätta mig där!). Åh, det var helt underbart! Måste åka dit igen snar toch gå runt och kolla på alla båtar! Det var helt fantastiskt! Lite trötta blev vi mot slutet så vi åkte ner till stan och gick på Magasin 11 och köpte pinupp-läsk och åt på McDonalds :D  Vi gick och åkte Göteborgshjulet också. Det var kul! Jag älskar höjder och har länge tänkt att jag skulle åka Göteborgshjulet men har tyckt att det varit för dyrt innan, nu bjussade syrran och vi hade det trevligt i den lilla hytten :D det var ju lite mulet väder men man såg bra lång där uppe ifrån :D
Vi gick sedan mot stationen och jag bytte om till uniformen. Vi tog en fika på NE-terminalen och gick till mitt jobb och satt i soffan och gjorde inte mycket. Det var skönt att sitta ner för benen var möra efter dagens traskande. 19.42 rullar vi söderut från Göteborg och Frida kliver av i Varberg och allt återgår till det vanliga. Det var jättefint att ha henne här! 

Jag tänkte då att det skulle bli ett segt pass ner till Helsingborg men tänk så fel jag hade. Det slutade med att jag hade ett brett leende på läpparna. Det kom nämligen en man och skulle köpa lite fika av mig. Han såg ut att vara i pensionsåldern och hade vi skjorta med uppkavlade armar, jag skymtade en ankartatuering på ena armen och en kompassros på andra plus några fler små. "Får jag vara nyfiken och fråga om du jobbat på sjön?" tog jag mod till mig att fråga. Därmed började ett mycket intressant samtal. Han hade varit till sjöss sedan han var 16 och skulle gå i pension nästa år. Nu byggde han dock båtar, eller fartyg, så han var ju på land. Men på sjön hade han varit i lite drygt 40 år. Han hade varit på jättemånga platser i världen och jobbat ombord på stora fartyg. Jag blev jätteimponerad, vilket jag också sa till honom. Berättade att jag också trivdes ute på havet och var knäpp i stora fartyg, han skrattade gott och tyckte det lät som om jag borde gå till sjöss jag också för att stilla sinnet. Det har satt igång min tankeverksamhet.

I morse fick jag se ett Maersk fartyg från tåget i Helsingborg, blev glad. Resan gick bra. Sov bättre i natt. Dock var jag ändå trött, drack kaffe vilket inte hjälpte något vidare. Kom tillbaka till Göteborg kl 9.17 och stannade kvar lite på basen och pratade med kollegorna, jag trivs på mitt jobb!


En ihopklippt bild av hotell rummet. Jag fick samma båda nätterna och det är mitt nya favorit! Fick nästan en chock i onsdagskväll när jag klev in. Har inte sovit på fjärde våningen förut, där ligger också sviten. Men det här rummet var inte dumt alltså. Jag är ju ingen expert på att klippa ihop bilder som synes men ville göra så för att ge en mer översiktlig bild. Dubbelsäng liksom! hur lyxigt är inte det!? Badrummet var också hur fint som helst! :D Blev glad när jag fick det båda nätterna! :D Jag gillar Hotell Linnéa! :D

Jag ska jobba i helgen också. Det blir bra det!
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: