EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-23
19:16:53

Lång jobbdag och benont

I gårkväll när jag ligger i sängen på hotellet och försöker sova så smsar chefen och frågar om jag vill jobba i packen som idag. Lejla hade blivit sjuk så det var lite kris. Jag skulle ju komma in till basen och egentligen sluta kl 8.40 och kände att bara vara i packen är väl inga problem... tji fick jag!

Det var mer att göra i packen än vad jag väntat mig! Har ju aldrig varit där tidigare, jag har ju hjälpt till lite när jag vcarit reserv men inte mer och då är man ju två. Jag har stått och gått hela dagen, från kl 9-17, okej, jag satt ner korta stunder och drack kaffe, totalt en timme.

Det kom en stor leverans med godis och läsk samt pappers-muggar, plast-muggar, servetter, plastbestick...m.m så jag hade att göra så att säga plus att vagnar ska packas varje timme till dem som ska ut på tåg. Även att plocka av och svinna från de som kommer in med vagnar. Så det har varit mycket hela dagen och jag tror det hade varit lugnare om det inte kommit leverans men nnu har jag ju i alla fall insett att det är mer än vad jag trodde när det gäller packjobbet. Att brygga kaffe var också en del, tror jag bryggt 150 liter kaffe idag, en brygg är på 20 liter. Jag kunde ju ha ringt och bett om hjälp men kände ändå att jag skulle palla det då jag blir så rastlös om det inte finns något att göra... det var ju därför jag var igång i princip hela tiden också, men det var kul! kan mycket väl tänka mig att vara i packen en dag!

Resultatet är alltså väldigt ont i benen, lite träningsvärk från gårdagens långpromenad men inslag av löpning men mest tror jag att det är jobbdagen då man går på så hårt golv hela tiden. I morgon ska jag åka tåg hela dagen och då står man ju mycket också men man har också flera tillfället (oftast) att sitta ner också så jag tror det blir bra. 

Har förresten fått godkänt på alla delmoment i kursen 'Vetenskapliga metoder' så 7,5 hp till mig! :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: