EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-06-27
21:05:31

Danska scouter och tyska pensionärer

Ännu en händelserik dag är avslutad :)  hade långt jobbpass idag från kl 7.25 till 18.50... haft ett gäng danska scouter, ett gäng tyska pensionärer  och en hel drös med Helsingborgs-supportrar som skulle på match i Halmstad. Det knasiga med de danska scouterna var att jag tänkte att de förstod vad jag sa eftersom jag förstår danska hyfsat, men det gjorde de inte och jag tänkte inte på att jag kunde snacka engelska med dem så det slutade med att jag skrev priset på servetter och höll upp för att visa :P de tyska pensionärerna antog att jag kunde tyska också så de pratade tyska med mig och jag svarade på engelska, rotade bland de gamla tyska-kunskaperna och förstod det som de sa och de förstod när jag svarade dem på engelska så det löste sig också :D  

Som jag nämde igår finns det många knasig människor så alla knasiga behöver vi inte tala om idag :D  jag är nöjd med dagen och har haft mycket trevliga tågvärdar också. Så jag hoppas på en liknande dag i morgon :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: