EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-07-11
12:26:36

Underbar tågmorgon!

Åh, jag hade en sån kanonmorgon på tåget i morse. Jag hade övernattning i Helsingborg och lämnade den fina staden kl 6.53 i morse. Hade en supersnäll och rolig tågvärd samt lokförare, har åkt med dem förr och de hör till favoriterna :D

Fick busa till det och tuta när vi åkte förbi där syster Frida bor och jobbar :D då blev jag som ett barn och jag är fortfarande helt glad i kroppen efter det :D haha  pratade en del med lokföraren också och frågade massor om vad det var för knappar och så. Tankarna om att bli lokförare har kommit tillbaka igen och det tåls att funderas på, har velat bli det sen jag var 5 år gammal och åkte tåg första gången :)   nu är jag lite sugen på det igen.

Träffade också en väldigt snäll och go dansk som jag pratade en del med, han köpte kaffe när jag gick förbi och sedan när jag stog i mitten så kom han och pratade lite, bra för mig att träna engelskan ;)  sedan kom han och köpte mer kaffe och en kanelbulle :) ssåg bra ut gjorde han också och det gör ju saken bara ännu bättre :)
Så jag har haft en kanondag på jobbet, det var lugnt också, knappt något folk och för en gångs skull tyckte jag det var skönt. Träffade sjömannen också som jag pratade med för någon månad sen, han kände igen mig också men jag höll mig från att börja prata allt för mycket för då hade jag nog fastnat :P  men han fick sitt svartvinbärste i alla fall :)

Nu är jag vakt till Ville och han sover som en stock. Ska väl snart dra ut honom och kasta lite boll tänkte jag. När Amelie kommer hem ska vi dra och träna och sedan göra lasange :)
Ville von Busvalp är en tröttis :D

Svar till

peace out



Följ min blogg med Bloglovin
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: