EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-07-09
21:05:12

Hektisk jobbdag

I dag har varit en djävulsk dag på tågen!  Men det är sånt man får ta :)

Med arga röster:
"Jag måste ha en sittplats!!!! jag kan inte stå!"
"Varför tar det sån tid att komma med serveringsvagnen? jag sitter i 1:a-klass och vill ha kaffe!"
"Varför går du inte runt med serveringsvagnen, det brukar ni ju göra!?"

Sånna här frågor har jag fått idag. På 3 av 4 vändor har folk stått som packade sillar större delen av sträckan. Damen som kom och bara var tvungen att ha sittplats lyckades få sittplats som tur var, hon blev arg innan hon ens tittat efter om det fanns platser. Det var väldigt mycket folk och många stod upp. Den andra damen som kom från första klass hade också en vass ton när hon pratade till en början men jag är inte den som fräser tillbaka utan förklarade lungt och sansat att jag börjar servera i bakersta tågsettet eftersom jag steg på där och det tar lite tid att dra runt vagnen, hon satt i 1-klass i det främre tågsettet. Hon mjuknade efter en liten stund. Det var på sista vändan och jag jublade när det visade sig vara dubbla tågsett, har nog aldrig hänt innan. Den tredje som måste glömt några hjärnceller hemma frågade varför jag inte gick runt. Det var dock enkelt att förklara "det är så pass mycket folk att jag inte kan gå runt, du ser bagaget i gångarna och det står även människor där, men du kan köpa här, det går fina fisken!" den personen blev också lite mjukare i tonen.

Jag har dessutom inte kunnan öppna min kära serveringsvagn förrän efter Halmstad på första vägen till Gbg. Från Gbg var det packat med folk andra vändan så jag kunde inte öppna förrän i Falkenberg och börja gå efter Halmstad, dock kom jag bara till mitten då det var bagage och cyklar och barnvagnar i lågdelen. Helt galet mycket folk det har varit idag! Många har varit irriterade idag... Jag förstår dem men ibland får man tänka en extra gång innan man gnäller och slänger ur sig onödiga kommentarer. De tre ovannämnda är bara några exempel på kommentarer jag fått idag. Men det är bara att bita ihop! Jag överlevde och är helt slut i huvud och kropp, jag förtjänar sömn! :D skönt att vara hemma och i morgon börjar jag inte förrän 13.25 så jag kan sova ordentligt! :)

Kan dock tillägga att det finns många vänliga männiksor också, det är bara det att de inte utmärker sig lika bra som de som är ovänliga. Men jag har pratat med många människor idag som var glada och det gör att det blir så mycket lättare att hålla humöret uppe och tackla de som har dålig dag :)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: