EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-07-09
20:46:44

Dyklogg 2-3 juli

Nu är det en hel vecka sedan jag dök på Smögen och här kommer loggen över de tre dyken jag gjorde.
DYK 1 (2 juli 2011)

Plats: Södra Buskär
Tid: 57 minuter
Djup: 24,3 meter
Fint dyk med Magnus. Lånade hans lilla kamera och tog lite bilder

DYK 2 (2 juli 2011)

Plats: Pesa
Tid: 49 minuter
Djup: 22 meter
Pesa är favoritplats nummer två och det var väldigt bra sikt. Dök med Bosse T och det var ett riktigt bra dyk! dock hade kamerans batteri tagit slut så det blev inga bilder men såg massor med fiskar  och en del krabbor. Det var hela 18 grader i vattnet(!) nästan så man svettades ;)

DYK 3 (3 juli 2011)
Plats: Lille Bonden
Tid: 48 minuter
Djup: 29,5 meter
Lille Bonden är min absoluta favorit-dykplats utanför Smögen, eller det ligger väl närmare Bohus-Malmön egentligen men vi utgår ju från Smögen, sak samma... Dök med Magnus kompis Annika som var en mycket bra parkamrat! Det var riktigt bra sikt och jag bara njöt hela dyket. Såg två stora Flabelina-nakensnäckor (har aldrig sett så stora förr), även massa krabbor och en hel det fiskar. Säkerhetsstoppet var helt underbart! simmade omkring där bland alla färger, ja, solen sken så mycket att på 5 meters djup blev färgerna på växter och djur starka. Helt underbart! :D
Han alltså med tre dyk och de var bra allihop! längtar redan till jag får hoppa i vattnet igen! :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: