EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-02-18
21:34:00

Båtdag och utekväll

I går var en kalasbra dag tycker jag minsann :) jag fick för mig när solens strålar väckte mig att jag absolut inte fick tillbringa dagen inomhus...


Två fatyg :D den som ligger längst bak är Tamina och den längst fram minns jag inte...

Jag gick till Frölunda Torg och kollade bussar mot hamnen... tog nr 99 och hoppade av vid Ingvarbergsmotet tror jag det heter... första hållplatsen efter Älvsborgsborn. Gick ner mot vattnet och kollade om det låg några fartyg där... det gjorde det men det var staket mellan mig och dem så jag kom inte så nära.

Gick sedan upp på bron och stog där väldigt länge och blickade ut över yttre hamnarna :D det gillar jag :D Tog mig ganska dramatiskt ner till Röda Sten, visste inte hur jag skulle ta mig ner så jag gick i "skogen" intill... det resulterade i ett stort blåmärke på höger stjärthalva och en öm armbåge, halkade nämligen omkull... så kan det gå :P


Två till fartyg... den närmaste kommer jag inte ihåg och den längst bort är Indigo Point som är en Italiensk tanker :D


När jag skulle gå mot bussen så kom denna Stena Scanrail och åkte :D jag blev ju så glad så jag hoppade runt nästan :D äntligen ett fartyg på nära håll :D  JIPPIIII

Väl hemma blev det Moulin Rouge och sedan i ordningsfix för utekväll :D Dock när jag kom till Nefirtiti var biljetterna till spelningen slut så jag kom inte in. Amelie och Carl var där inne för de hade biljetter men då fick jag deras nyckel och gick hem till dem och ställde några öl på kylning :) Någon timme senare, när spelningen var slut så tog jag mig ner mot stan och mötte upp dem. Vi gick till Sticky Finger och där var det bra ös också, kom dock i slutet av ett bands spelning och det som var efter var ganksa kasst... Men fick lite öl och dansade hejvillt! :D :D

I blir en bra dag :D inte bakis och nöjd med livet till viss del så allt negativt ska göras till positivt! :D

peace out