EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-12-27
00:04:58

Annandagen

Jodå, Dagmar tog i och blåste ordentligt natten till annandagen. Jag vaknade kl 5.49 på morgonen av att det lät som att uthuset höll på att blåsa bort. Jösses! Som tur var somande jag igen. När jag steg upp och hade vinden mojnat och jag gick ut på dass, ja någon elektricitet fanns det inte...
Jo lilla Dagmar tyckte inte alls att plåtarna som var fast skruvade i vedstaplarna passade att vara där så han flyttade lite på dem...
En av plåtarna var uppe på garagetaket och härjade, hade sönder ett tiotal tegelpannor.
Som tur var så klarade sig bilar och fönster och så.
Det är tur det finns vedspis hemhemma då det blir störmlöst :) Då kan man få kaffe i alla fall ;)  Strömmen kom tillbaka vid halv två. Men det var ju underbart väder ute så man tänkte inte så mycket på det, tog bl a en promenad med syster Matilda och Johan :)
Vi gick ner till vattnet, knappt någon is på Dalälven, hör ju till ovanligheterna såhär års :) Gick vägen dit och skogen hem :)

Massor med träd nedhuggna så det var knappt man kände igen sig när vi gick stigen genom skogen. Många fina minnen dök upp och syster och jag pratade om de roliga galopperna vi haft med Skreppur och Glampi där, men det var längesen nu...  :'(
De två systrarna :)

Haft det fina fisken hemhemma, längtar redan tillbaka. Får bli en sväng till våren också trots att det kändes som att det var vår nu :)

Nu väntar det jobb 11 dagar på raken och därefter My Dog på Svenska Mässan :)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: