EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-08-07
22:07:39

Tuuut

Idag har jag fått inblick i lokföraryrket ännu mer. Hade sån tur så jag äntligen fick åka med bästa lokförare Josef igen. Först från Helsingborg och sedan hade vi båda en timmes rast i Gbg så åkte ju med honom ner till Båstad också. Jag åkte bara pass då så jag stog där framme och pratade med honom och fick svar på frågor och lärde mig lite skyltar och signaler. Var också busig och tutade när vi åkte förbi systeryster utanför Varberg :) hihi det var kul :D

I Båstad så väntar man cirka en kvart på tåget och då passade jag på att kolla på en utställning av glas de har i stationshuset. Det är även ett litet glasblåseri där men det är var inte någon aktivitet där men man kunde gå runt och kolla. Det var många fina glas, skålar och skulpturer m.m

Så jag är helt klart superdupernöjd med denna jobbdag. Tågvärdarna var också kalasbra :D alla var hörde de till favoriterna :D

I morgon är det jobb tidigt men endast en sväng till Ängelholm :) ska plugga så mycket jag kan resterande del av dagen, ska träffa Anna på torsdag och vi ska gå igenom tillsammans och förhöra och diskutera. Nu ska banne mig de där tentorna ur vägen! :D

peace out



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: