EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-08-21
11:00:57

Mycket jobb och Kulturkalas

42 timmar jobb på 4 dagar var kanske lite för mycket... var reserv igår och fick åka ut på ett pass för det var en sjukskrivning. Dock lyckades inte arbetsledaren fixa andra halvan av passet så det blev att åka två gånger till Ängelholm.

Fredagens jobb var jobbigt. På sista svängen ner mot Ängelholm så blev det något som kallas transmissionsfel utanför Falkenberg. Lokföraren förklarade att det blir typ så att Trafikverket inte kan se signaler och växlar hur de ligger, de är helt blinda för det så de vet inte om det är tåg på sträckan... Vi blev stående i drygt en timme. Lokföraren Jan försökte övertyga fjärren om evakuering eftersom vi såg Falkenbergs station 700 meter fram, men fjärren gav sig inte, det kan man väl iof förstå för skulle de lyckas fixa problemet så är det kanske lite dumt med människor i spåret :P

Det löste sig i alla fall och på grund av förseningen som blev fick jag hoppa i Halmstad. Där satt jag i 1 timme och 15 minuter. Tågvärden och jag kom överens om att det var bäst eftersom vi inte visste om vi skulle hinna till Båstad, ta det säkra före det osäkra liksom. Kom dock tillbaka till Göteborg i tid vilket var skönt. Somnade som en sten när jag kom hem.
Sedan igår, lördag, så fick jag som sagt åka ut och jag hade tur för hade jag inte haft de underbara tågvärdarna som jag hade så skulle det nog gått på sne tror jag. 

Efter jobbet igår så mötte jag upp Lisa och Daniel för en sväng på stan och Kulturkalaset som pågår i Göteborg nu. Vi gick till stenpiren för att se Stefan Andersson spela och han är ju så jäkla bra!!! tänkte jag ska åka till Marstrand och se föreställningen No. 90 Kleist, får se när tiden vill vara på min sida och räcka till.

Eftersom Stefan Anderssons spelningar innehåller så mycket historia, han berättar historier och sedan har han skrivit en låt om det så gick vi vidare för vi ville höra annat också. Föreställningen i går var Skeppsråttan

Fina båtar vid stenpiren, rakt fram är det Götheborg (Ostindiefararen) och den till höger minns jag inte. Det var fin stämmning där i alla fall, alla ombord var klädda i så fina kläder! (Tänk Pirates of The Caribbean) 

Vi gick vidare mot Kungstorget sen för att se Soudtrack of Our Lives som var hur grymma som helst!  När de spelat klart köpte vi våfflor med hjortronsylt och mjukglass och sedan var det en streetdans grupp som hade uppvisning på samma scen och de var också hur coola som helst! Tänk att kunna röra kroppen på det viset! Helt otroligt!

Det enda bandet jag hade koll på att de skulle spela på lördagkvällen var Mustasch så vi drog vidare dit efter dansuppvisningen. De spelade på Götaplatsen och det var en helt galet bra spelning det med! Trots att mobilkameran ger kassa bilder så blev det en i alla fall. De hade så fräck ljussättning också! Ja, de var helt klart superbra!



Jag har ju ine varit på Kulturkalaset innan men det lär ju bli fler gånger. Det var ju hur kul som helst! :D Felstivalstämning fast i lite med städad form :) dock helt gratis också ;P  JIPPIII

Hade en kalasbra kväll igår och det var skönt att sova ordentligt nu på morgonen, ska ta tag i plugget denna dag så tentan på tisdag inte spöar mig.

peace out
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: