EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-08-13
16:59:03

Ge blod

I dag försökte jag åter igen lämna blod. Fick en kallelse för drygt en vecka sedan att jag var välkommen den 19 augusti. Eftersom jag hade för dåliga värden förra gången och även gången innan det så satte hon upp ett datum mycket längre fram så kroppen skulle ha tid på sig att få bättre värden. Förra gången så tog hon både prov i fingret och i armen och då hade jag 121 och 123... man ska ha 125. Det var bättre än tidigare då jag haft ännu lägre. 

En gång har järnvärdet varit bra och då hade jag 128 och det var december 2009, då fick jag lämna och jag var överlycklig. Sedan har det gått utför. Idag hade jag 124 så det går ju åt rätt håll i alla fall men blir alltid lika besviken när jag inte får lämna för jag vill så gärna. Det är en så enkel god gärning och dessutom gratis(!) Tror inte bara det gynnar andra utan även en själv att ge blod faktiskt. Hoppas mitt järnvärde är bättre nästa gång, tror det är om 4 månader om jag inte minns fel. Hoppas, Hoppas, Hoppas!!!


Såhär under sommaren råder det också blodbrist på många sjukhus i Sverige, hjälp till att fylla på vettja! Ge blod!

peace out
Kommentar:
2011-08-13 @ 22:04:01
#1: tess

sv; ja men precis, inge kul alls när man går själv :(



jobbigt om värdena är dåliga, hur får man upp dem då? Väldigt snällt att donera blod måste jag säga!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: