EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-08-13
12:53:58

Bridesmaids

Jodå, det blev bio igår. Hade lite svårt att bestämma mig och det var väl ingen bio som direkt tilltalade mig. Vill se Harry Potter men den ska jag se med Amelie så den kunde jag ju inte gå på. När jag kom in på Biopalatset kollar jag ifall jag kan se Lisa, vet ju att hon är maskinist så hon kanske inte är där ute så mycket, men tänka sig, där var hon :D  så började prata medd henne och hon hade hört att Bridesmaids var en kul film. Ville ha en rolig och inte allt för allvarlig film och då tyckte hon att den kunde jag se. Så blev det också, köpte biljett.

Bio är vardagslyx som man borde unna sig oftare! jag går iof väldigt ofta på bio. I går när det var varmt och inte ett moln på himlen så passade jag på, typiskt mig. Men är man biosugen så är man. Efter filmen så var Lisa utanför och jag fick hänga med in i tre av maskinrummen där hon fixade nästa filmer som skulle gå. Det är ett maskinrum till varje salong och ett var digitalt, där skulle Transformers gå i 3D och sedan var det två maskinrum men filmrullar. Coolt! sedan satt vi och snackade ett bra tag och det var trevligt. Så det blev en kul eftermiddag :D

Filmen var bra och den var inte rolig rakt igenom men hade många roliga ställen, ganska allvarlig också på sina ställen. Jag var nog den enda i salongen som fällde tårar men jag är väl en väldigt känslig person som tänker allt för mycket. 

Om Bridesmaids:

Annies liv är en enda röra. Men när hon får reda på att hennes bästa vän Lillian är förlovad har hon inget annat val än att tacka ja till uppdraget som hennes brudtärna. Trots att Annie både är kärlekskrank och pank bluffar hon sig genom de dyra och bisarra ritualerna inför bröllopet samtidigt som hon får uppleva konkurrens om den närmaste vänskapen till Lillian.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: