EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-09-16
19:45:59

Utmaningen!

Nu kommer lite info om 6-veckorsutmaningen som jag ska anta. Kan också läsa här

-------------------------------------------------------------------------------

GRUNDUTMANINGEN för dessa 6 veckor är att man ska ha gjort följande:

(kopierat av Ella)

20/9 – 31/10
Under dessa 6 veckor ska förutom veckoutmaningarna (veckoutmaningarna får dock räknas in i nedanstående), detta avverkas:

150 km ska avverkas på frivilligt sätt. Simning, cykling, promenad, löpning, rodd osv.

30 träningspass ska avklaras. Vad som är giltigt som ett träningspass avgör du själv.

1 h i plankan, på knä eller tå, rak eller sidoplanka.

500 armhävningar, på knä eller tå.

20 min jägarvila. 

4 intervallpass.

1 stretchpass/avslappningspass/yogapass/meditation per vecka.

1 valfri och personlig utmaning för hela perioden. Det kan handla om precis vad som helst, om träning, välmående, vikt, mat, godisförbud. Etc. Min utmaning för den här perioden blir att klara av utmaningen, känner att det är väl så mycket att tänka på efter den otränade sommaren. Få en riktig kick-start :D

-----------------------------------------------------------------------------------------

Jag tänkte lägga upp det såhär.

25 km/vecka och då räknar jag med cyklingen till skolan och övriga svängar +löprundor, promenader kommer jag dock inte ha med.

5 träningspass/vecka och då räknar jag gruppträning på Fysiken, gymmet och även löpning

10 minuter planka/vecka

12 armhävningar/dag

1 st yoga/pilatespass i veckan

4 intervallpass på dessa 6 veckor fördelar det på någe vis

20 minuter jägarvila totalt på dessa 6 veckor, vet inte hur jag ska fördela det men det löser jag på något vis

 

Detta är hur jag tänkt. Veckoutmaningarna kommer vävar in i detta. Veckoutmaningarna kan du läsa hos Ella jag kommer såklart att skriva vad som gäller inför varje vecka också så jag själv har koll :P

Detta ska bli SUPERKUL!!!!! :D:D:D:D:D:D

Anta utmaningen och få super-kick-starten på höstens träning! :D:D



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: