EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-09-20
20:42:12

Startskottet har gått!!!

Nu har jag dragit igång med utmaningen. Jag gjorde veckans utmaning först, kände att det var en bra start.

Veckans utmaning var alltså: Hur långt kommer du på 30 minuter?, Hur länge orkar du plankan?, Hur många armhävningar klarar du?, Hur många upphopp klarar du på 1 minut?, Hur länge orkar du stå i jägarvila? Detta maxtest ska utföras vecka 6 också för att se om det blivit någon förbättring :D

Såhär gick det för mig:

  • Jag han 4,2 km på 30 minuter. Jag både sprang och gick, det spöregnade och blev väldigt tungt i spåret. Gick uppför de brantaste backarna. Det här vet jag att jag kan förbättra till vecka 6.
  • Plankan klarade jag 45 sekunder
  • Jag gjorde 20 armhävningar totalt. Jag började på tå och gjorde 11 och sedan fortsatte jag direkt på knä och då gjorde jag 9 till.
  • Jag han 42 upphopp på 1 minut
  • Jag orkade stå 1 minut och 17 sekunder i jägarvila

Jag räknar in detta i grundutmaningen så nu har jag lite av denna vecka avklarat i alla fall :D

1/5 träningspass
18,2/25 km
20/72 armhävningar
0,4/10 minuter planka
1 min 17 s / 4 minuter Jägarvila

JIPPIIII :D

peace out
Kommentarer:
2010-09-21 @ 10:07:58
#1: Alexandra

Bra jobbat! :) ska köra resten av mina maxtester idag eller imorgon tänkte jag! :)

2010-09-21 @ 19:49:19
#2: syster

sv. jo hon kommer få det kanon hemma i Borlänge men det är ju tråkigt endå.:( provade Flisan medan jag avr hästvakt och bliev inte så jätteförsjust i henne, men en sån sak kan ju vända snabbt. om jag inte rider henne så blir jag hästlös, fast nu kanske jag kommer få praktik någonstans i gävle så jag vet inte om tid finns då för hästar, inte i veckorna i alla fall.:)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: