EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-09-14
21:50:11

Bra citat

Hittade ett bra citat, eller det är förresten ett kinesiskt ordspråk, i en av böckerna som jag läser i skolsyfte. Det handlade om psykisk hälsa och att om man förlorar någon nära eller kär så ska man gå vidare och inte bli kvar i sorgen för det är inte bra för en. Såhär lyder det:

"Du kan inte hindra sorgens fåglar att flyga över ditt huvud,
men du kan hindra att de bygger ett rede i ditt hår"


Sedan så när jag kollade igenom mitt anteckningsblock så hittade jag ett annat citat, detta gillar jag starkt! Det är en kvinna som hette Karen Blixen som sagt detta:

"Botet mot allt är saltvatten
-svett, tårar eller havet"


Är det inte hur bra citat som helst. Känner verkligen att de stämmer och man känner igen sig i dem också.

peace out
Kommentarer:
2010-09-14 @ 23:07:13
#1: Inger

Absolut! Toppencitat! Verkar vara lite andra ordföljder i dessa kursböcker än i de förra.

Här kommer ett tanke till:

"Start by doing what is necessary, then what is possible, and suddenly you are doing the impossible."

Kram

Inger

2010-09-15 @ 20:00:11
#2: Frida

sv. tackar:D ja den går nog till framkallning.:) när jag har pengar så jag kan framkalla.:D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: