EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-10-28
19:26:59

Utbildningsdag...så kul!!!! :D

Det är helt otroligt vad roligt det var i dag på utbildningen av extrajobbet! Jag är så glad så det spritter i hela kroppen... dock är jag lite snurrig också då jag varit vaken så länge och endast lyckades sova 2 timmar föregående natt...jag var nervös så att säga :P

Det som jag gör är alltså att gå med serveringsvagn på Öresundstågen... oftast sträckan Göteborg-Ängelholm. I morgon kommer jag/vi göra två sådana vändor och jag börjar 06.15 och slutar 17.40... långa dagar men jag älskar att åka tåg och det var verkligen så roligt att göra människor glada och vara glad och trevlig mot alla! Jag blev själv väldigt glad och fick mycket beröm för mitt goda humör :P känns bra!



Det är för Trafikcafeér jag jobbar :D så åker du med Öresundståg sträckan Göteborg-Ängelholm så är det kanske jag som serverar kaffet :D kul!

Gjorde också två utrop på sista sträckan, Ängelholm-Göteborg och jag var jättepirrig först och hela magen kittlade men det gick över när jag väl talat. Jag har fått se hur det ser ut hos lokföraren och som sagt min B-plan är att bli lokförare...som jag velat sedan jag åkte tåg första gången (jag var 5 år tror jag)...

Det blir en tidig kväller idag...hoppas på mer sömn i natt! :)  återkommer i morgon om en mer detaljerad plan över hur arbetet går till för då ska jag få sköta det mesta själv :D ska bli skoj :D

peace out
Kommentar:
2010-10-29 @ 18:07:37
#1: frida

sv. ja den komemr jag ihåg, nu kan jag göra en också.:):) fast jag trötnade på fingervirkning så jag tog fram virkstikan och gjorde en armvärmare istället.:)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: