EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-10-06
19:26:16

Läsdag

Idag har min dag inte varit så avancerad. Jag har i princip bara legat på sängen och läst. Har läst de första 125 sidorna i en bok som hör till kursen, den heter 'Fysisk aktivitet och folkhälsa'. Jag har den på datorn och farade för att det skulle vara jobbigt att stirra på en skärm när man ska läsa men det gick bättre än väntat och därav väldigt många fler sidor än jag planerade. Ny har jag väldigt lite kvar men tänkte att jag ska spara lite, det ska inte komma på en föreläsning förrän nästa vecka.

Jag läste också klart WHO:rapporten som ska läsas till i morgon, det var lite jobbigare, dels är den på engelska och det är ganksa många uttryck man inte förstår för man är inte så insatt i ämnet men jag tycker att jag har mycket lättare för att läsa på engelska än för bara två år sedan innan jag började på universitetet.

Tog pauser ibland också i läsningen och gick en promenad på 45 minuter. Körde lite armhävningar och jägarvila och planka också i några pauser.

Dagens del av utmaningen:

1 minut 50 sekunder planka
4 minuter jägarvila
35 armhävningar (15 knä+20 tå)

Kvällen fortsätter med lite Dr Åsa och kanske ska jag se något mer. Kolla runt lite på internet efter roliga saker och kanske läsa lite till i boken om jag får tråkigt :P  i morgon är det skola igen så det blir nog inte så sent.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: