EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-10-10
17:33:12

Intervall och stretch

Var ute och sprang ett intervallpass nyss. Denna gång gjorde jag så att jag sprang fort (bpm över 180) i 800 meter (som jag mätt upp på eniro innan) och sedan gick/joggade (bpm 140-160) 700 meter. Det är nämligen så att spåret runt fotboll/bandy planerna i Ruddalen är 1,5 km. Så det blev 3 varv alltså 3x800 meter spurt.

Det var förvånadsvärt kul! Nästa gång det blir intervaller ska jag göra samma sak. Fast då kanske öka till 4x800 meter. Totala sträckan blev i alla fall 5,5 km då jag har 500 meter till starten och då sprang jag dit och hem med pulsen på 160 bpm ungefär.  35 minuter tog det och det är jag nöjd med. Om några gånger kanske jag kan skippa de 100 metrarna som jag gick och jogga där också.

När jag kom hem blev det 15 armhävningar på knä innan mitt 30 minuter långa stretch pass tog vid. Det var otroligt skönt att stretcha! Har lånat en stretch-bok på bibblan som jag fick lite tips ur. Den heter Stretchguiden-ca 100 stretchövningar den är skriven av Pia Larsson

Är nöjd med dagens träningsinsats :D gjorde förresten jägarvila i hissen upp, det blev 30 sekunder :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: