EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-11-18
11:06:16

tåg, tåg ,tåg :D

Jobbet gick bra igår :D dock var min skrivare som jag tog med mig inte laddad så den dog när jag satte igång den... som tur var så var det ingen som ville ha kvitto så det var lugnt... dock är ju skrivaren och kortläsaren samma så jag kunde inte ta mot kortbetalningar vliket blir lite jobbigt då det är ganska många som vill betala med kort.

Det var bara en sväng till Ängelholm och tillbaka så det var inte sånt lång pass. Det var kallt i Ängelholm men jag hade med mig min mössa osm jag satt på :)  tåget mot Malmö-Köpnhamn var sent så det kom in och stod på det spåret så bara fem minuter innan mitt tåg skulle komma så ropar de ut att det kommer på spår 2 i stället... jag fick ju halvt springa för att hinna över till andra sidan och när jag kommer till övergången så går bommarna ner och jag får vänta... mitt tåg kommer och stannar långt bort på perrongen så jag får dra den tunga vagnen och halvt springa vilket inte är det lättaste... men jag han med och det var Kalle var tågvärd och han är snäll :D

Det var lite fulla tyskar med på tåget som var lite otrevliga mot den andra tågvärden, det var lite trist... men serveringen gick bra, de flesta sov, det var mycket folk men de sov så det var inte så sugna på fika :P

Trots lite knasigheter så tycker jag att allt gick bra :D  efter jobbet for jag till Jo och vi gjorde pannkakstårta och det var jättegott!!!! :D så underbart att träffa Jo igen! :D vi pratade jättemycket och det blev lite sent, som tur var så skulle vi inte träffas i projektgruppen förrän 10 i morse så jag fick sova lite längre :D

Projektet fortsätter idag och sedan ska jag träna, tror jag :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: