EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-05-16
17:57:23

Kanondag med fin dykning!

Kanondag har det varit! Lite för kort torrdräkt bara så jag hade lite svårt att röra mig. Det gick bra under vattnet men det var svårt att klättra uppför stegen och jag kunde inte böja mig och fixa med fenorna själv...haha, de andra fick sig några goa skratt :D

Vi dök med Flying Divers här i Göteobrg. Jag tog bussen vid åtta härifrån Frölunda och var vid Klippan bara en kvart senare och kunde ta ut utrustning och börja sätta ihop sakerna.
Den första platsen vi var på och dök var Vinga ungar. Det var ett väggdyk och endel ström, blev lite jobbigt att simma tillbaka men Amelie och jag klarade det. Dock blev jag väldigt lätt mot slutet så mitt säkerhetsstopp blev inget vidare men jag klarade hastighetsgränsen  i alla fall :D  Dyket blev till 22,8 meter och 43 minuter långt. Det var 7 grader i vattnet.


Vi åkte sedan till Vinga fyr och gick i land och satt och snackade och åt medhavd lunch. Det var kalasbra!

Andra dyket gjordes på Södra In-Vinga (eller så var det Norra) det var bättre! Lugnare ställe och jag kände mig bättre med avvägningen också. Det var halvt väggdyk och halvt snäckskalsbotten, mycket fint och stora krabbor var det också! :D  Dyket blev 13,5 djupt och 41 minuter långt. Samma temperatur som innan.

Det har varit en mycket fin dag och jag är nöjd! Härligt att få komma i vattnet igen! Kanske att det blir dyk om två veckor igen, det är inte spikat än.

Tog ett varmt bad när jag kom hem och nu är jag extremt sötsugen efter min baconmiddag så jag ska nog ta en tripp och köpa något sött. Det blir tidig kväller för mig idag, är helt slut!


peace out
Kommentarer:
2010-05-16 @ 21:08:32

Och du har redan fått dyka din lyckans ost!!



SV: Ja visst ska det bli helt fantastiskt..ska du fira midsommar där som jag?? // MEga KrAMen AlLan!!

2010-05-16 @ 23:48:04
#2: alex

svar;: Jaha tack för tipset ! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: