EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-03-03
16:55:11

Stå aldrig still


Denna bok finns sedan igår i min ägo och jag har redan läst en bra bit. Den är väldigt bra så här långt. 


Om boken / baksidans text

"om jag tvingas välja är jag hellre omspunnen av falska myter än en uppskriven och omsvärmad idol."
Joakim Thåström

Här är boken som berättar historien om artisten Joakim Thåström. Kronologiskt och omfångsrikt skildras de olika perioderna i Thåströms liv; Ebba Grön, Imperiet, Peace, Love & Pitbulls och den framgångsrika solokarriären.
Med texter som spänner över trettio år blir boken både ett nedslag i musikhistorien och en resa genom den svenska rockjournalistiken, från slutet av sjuttiotalet fram till nu.

Stå aldrig still - en bok om Joakim Thåström innehåller samlade reportage, intervjuer, artiklar och recensioner. Helt enkelt det bästa - och mesta - som skrivits om artisten Thåström. Det är given läsning för den popkulturintresserade och ett måste för fansen.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: