EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-01-19
20:15:30

ojojoj...massor med blandat :D och långt!

Igår fick vi tillbaka tentorna. Jag visste (som vanligt) redan att jag inte klarat den men var sugen på resultatet. Eftersom det kändes så bra när jag gjorde tentan så trodde jag att resultatet i alla fall var ganksa så bra... bara någon enstaka poäng från G. Jag fick 8,5 och G-gränsen var 12... jag måste säga att jag hade väntat mig lite mer... kanske 10...jaja... då är det 4 stycken tentor jag ska skriva om... varav två blir det tredje gången gillt på.

Det var introduktion på vårens kurser också och Flervariabelsanalysen verkar klurig´och lite invecklad. Läraren är OK än så länge i alla fall. Den andra kursen MATLAB-programmering verkar kul...men han upprepade hela tiden att det var svårt... och att tentan är jättesvår... men jag tror det kommer gå bra i alla fall. Jag fattar inte riktigt det där med lärare som gör en supersvår tenta med avsikt...jaja... alla är vi olika.

Påväg hem så gjorde biljettkontrollanterna värsta razzian vid Marklandsgatan. De stormade spårvagnen och helt plötsligt stog det tre kontrollanter i varje öppning... ingenstans att fly! men jag har giltigt kort så jag kunde vara lugn :D  har aldirg varit med om att det typ stromar vagnen... bara att det typ kommit in två som åkt med en station och kollat biljetter och kort på vägen... men dessa stoppade hala vagnen...

jaja...jag kom hem i ordning i alla fall och eftersom det var min allra sista 'lediga' dag innan helvetet bryter ut så tog jag mig till torget och gick runt lite där... blev ganska kort sväng då de stängde. Köpte mig en fin kaffeburk och nytt hårvax.

Nu till denna dag som började bra med en kanonfrulle och sedan lite träning :D blev lite styrka och kondition. Vi hade räkneövning mellan 13.15 och 15.00 så jag begav mig till skolan efter att ha gjort crêps-smet. Jag tänkte att jag skulle köpa kurslitteraturen och åkte lite tidigare... kom dit fem i ett och kön inne på Cremona (Chalmers bokhandeln) sträckte sig runt i hela affären så jag skippade det. Var med första timmen då han gick igenom lite uppgifter. När jag åter kom till Cremona så var det nästan ingen kö så nu är jag 700 kr fattigare (köpte 2 böcker, dyrt!). 

Väl hemma så gjorde jag mina crêps och det blev med champinjon-fyllning...smaskens! Sedan satte jag mig med matten. Systeryster Matilda ringde och vi pratade i lite mer än en timme och det var trevligt! jag ska åka till henne om två veckor ungefär när hon fyller år :)  Sedan satte jag mig någon timme med matten igen. Blev så sur för det är så knepigt! Man kan inte få hjälp av boken och inte av anteckningar så jag kan inte lösa uppgifterna. Man ska rita lite och det finns ingen beskrivning hur man ska göra för att börja ens... men jag får väl bita ihop.

Nu sitter jag här i alla fall och har tänkt se Bygglov snart med Snygg-Matte  :D kanske blir man lite glad igen då :D  i morgon är det lite MATLAB programmering och lite matte föreläsningar :D

peace out
Kommentar:
2010-01-20 @ 01:18:12
#1: simone

Godnatt snygging! ha en riktigt fin onsdag!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: