EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-01-21
22:07:19

Nakensnäcksföreläsning

I morse var det upp i ottan för att tvätta :D  somnade snabbt igår så det blev några timmars sömn i alla fall. Sov också timmen det tar för tvättmaskinen och sedan timmen för torkningen...skööönt tyckte lilla jag att det var :)

Under dagen har jag inte gjort överdrivit mycket... tog en 40 minuters promenad då jag såg att solen tittade fram och sedan skurade jag hela badrummet och delar av köket :D

Gick sedan ner till torget i väntan på att ta vagnen till Linnéplatsen och Naturhistoriska musséet :D  på musséet idag så hade Göteborgs Biologiska förening ordnat att undervattensfotografen Klas Malmberg föreläste om sin speciallitet: Nakensnäckor.

Det var lite lustig för det hela började med att en i föreningen hade ett minnes-tal för en väldigt aktiv medlem som gick bort innan jul...92 år gammal. Jag trodde först att vi hamnat fel. Det var  Jag, Magnus, Lisa, Maria och Erik (kollegor från Kon-Tiki) och en till som jag inte minns namnet på som gick och vi sänkte medelåldern en väldans massa år för det var nästan bara pensionärer och alla var medlemmar i Göteborgs Biologiska förening.

När Klas väl började så satt jag som klistrad och blev bara gladare och gladare ju längre det gick... fick hur många bra tips som helt för hur man ska hitta de små rackarna :D så nu längtar jag till sommaren då jag ska dyka och få se några :D hoppas jag lyckas :D

Föreläsningen var fantastisk och några av bilderna var knäppta utanför Kon-Tiki Smögen :D kul kul kul :D

Några bilder på nakensnäckor :D alla tagna från Vattenkikaren en superbra sida när man vill ha lite fakta om havets biologi :D




Nu ska jag ta och dra mig mot sängen:) i morgon väntar en heldag i skolan :D och bio-kväll :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: