EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-02-14
10:39:57

Långdag men träning,konsert och go utekväll!

Igår var en lång dag. Träning som tog halvt död på en men som åtgärdades med utekväll med massa öl och musik.

Jag var med Amelie på stan under dagen och hon fixade lite grejer och vi gick till Oxygéne och kollande in stället och Ami lämnade sina dykdatorer där för batteribyte.

Vi gick sedan och tränade och sedan var det hem och ducha och göra sig i ordning för en utekväll. Jag åkte först tillbaka till Amelie och Carl och vi gjorde mat. Amelies syster var där också och Jakob och en kompis till honom också. Det var fint och vi öppnade öl-tunnan från tyskland och det var kanongod öl i den. Mums mums :D

Jag lämnade dem vid nio fö ratt jag skulle träffa Josse och vi skulle på Erik Hassle på stadsteatern. Jag hade aldrig hört honom. Eller en låt hade jag hört och den heter Heartful tror jag. Jag tog det som en spännande grej och jag ångrar mig verkligen inte.

Vi började med en öl och en muffins på Condeco (hmm... inte att rekonmendera den kombon). Sedan gick vi dit och förbandet var lokalt och mycket bra! Vet dock inte vad de hette så jag kan inte göra reklam.

Erik spelade i 1,5 timme kanske... jag vet faktiskt inte och det var jättebra! Gillade honom verkligen!

Tydligen så spelar han inte så mycket i Sverige utan har väl mest varit ute i Europa och andra roliga delar av världen. Men han var mycket bra som jag redan några gånger.

 
Ja, jag glömde ju kameran men jag bjuder på två kassa bilder från mobilen :D tummen upp för det! :D

Efter spelningen så gick jag till Styrbord & Babord där Amelie och Carl och gänget var. Det var ett najs ställe, en nattklubb på en båt var lite coolt. Dock var musiken kass men jag fick några pripps och då är jag nöjd :D  Vi tröttnade efter en timme eller något och gick till Donken och käkade.

En tjej kom in med sin kompis som troligtvis ramlat och hade ett jack i pannan och näsan och en jättebula i bakhuvudet... någon i personalen tog på sig ansvaret att ringa ambulans och fick ringa massor med gånger innan de ens svarade, lite dåligt tycker jag. Dom satt säkert där på golvet i en halvtimme. Hon svimmade också och hjärnskakning misstänktes, vi kollade lite på jacken med de var inte så djupa och hon verkade ändå rätt lugn och hon var inte särskillt onyker heller så det verkade ändå bra trots att hon svimmade och det blev lite rörigt. Ambulansen kom till slut i alla fall och jag hoppas hon mår bra idag.

Vi åkte sedan hem och jag själv var hemma först klockan fyra. Jag slängde mig i säng för att få några få timmars sömn innan tvättiden klockan 7.

Ska fixa lite nu så det blir väl ett nytt inlägg om denna dag senare.

peace out

Kommentar:
2010-02-14 @ 16:51:36
#1: Josephine

allt bra idag ? :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: