EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-02-27
19:42:27

Grillad zuccini med Vildsvinsskav

Hade idétorka vad jag skulle äta så jag frågade Calle. Det blev stekt vildsvinsskav med spenat och champinjoner och lite grillad zuccini till det :D

Det du behöver:


1 pkt vildsvinsskav
1 lök
1 klyfta vitlök
några chmpinjoner (färska)
lite babyspenat (färsk)
1 zuccini
1 msk soya (ungefär)
grillkrydda
salt


Skiva zuccinin i lagom tjocka skivor och lägg den i en ugnssäker form och ha på lite olja. In med det i ugnen på grill-inställning och jag körde på 200 grader i 20 minuter och det blev bra :D

Hacka löken och skiva champinjonerna och skär babyspenaten i lite mindre delar. Fräs i en stekpanna. Skär sedan skaven i strimlor cirka 1 cm tjocka och 4-5 cm långa. Blanda i det i stekpannan. Krydda med salt och grillkrydda. Häll också på lite soya.

Låt nu det står och gotta ihop sig och känn på zuccinin, den ska vara lite mjuk. När skaven är genomstekt så servera med lite sallad.


Belv lite snefördelning. Supermycket sallad och nästan ingen mat :P  tänkte att ag skulle göra slut på salladen då den började bli lite gammal, då blev det väldigt mycket.

Lite svår att säga hur många personer detta räcker till men jag tippar på 4 om man har sallad och lite annat grönt till.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: