EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-12-27
14:33:29

Mitt 2010, årsresumé

Tänkte att vi ska ta och titta tillbaka på det gångna året...spännande! :D

Januari
Lärde mig lösa Rubrik's Kub
Byggde (målade) klart mitt första modell-flygplan, ett JAS 39 Gripen
Såg filmen The Cove på bio, om delfinslakten i Japan, den var gripande!
Såg Arcosolium spela för första gången :D

Februari
Var och såg Thåström spela på Lisebergshallen :D
Gjorde ett pool-dyk med Amelie :D
Gjorde min första tatuering
Blonderade håret (gräsligt tycker jag nu i efterhand)

Mars
1 mars :D Som alltid inleds Mars med min födelsedag :D
Var på konstutställningen "And There Was Light" men massor av kända målningar från Leonardo Da Vinci, Michelangelo, Raphael
Blev uppraggad mitt på ljusa dagen på Chalmers-området... haha knasigt! :D
Dränkte min mobil

April
Månaden börjar HemHemma och jag åker är med min vän Tim på jobbet... åka lastbil en hel dag var skoj :D
Syster Frida fyller 19 år medan jag är hemhemma :D vi gjorde en mycket fin tårta :D
Fick märkliga utslag när jag var ute och sprang... jätteläskigt!
Besökte Johannas sommarställe på Lyrön en helg... det var hur roligt som helst och helt galet!
Kakmonstret och OMNOMNOMNOM :D

Maj
Valborg och 1 maj var helt underbara!
Mer utslag när jag var ute och sprang... hela ansiktet svullnade upp... jätteläskigt!
Amelie och jag var ut och dök en dag med Flying Divers
Göteborgsvarvet avklarat för första gången :D
Skärgårdsutflyckt med bästa Lisa och Daniel


Juni
Besökte HemHem då Syster Frida och Kusin Daniel tog studenten :D
Körde på ett rådjur med bilen... läskigt!
Var på Gröna Lund med bästa vän Frida! :D
19 juni kom jag äntligen till älskade Smögen för en sommars jobb :D

Juli
Jobbet på underbara Smögen fortsätter med en ihärdig förkylning (som senare visar sig vara Mykoplasma)
Gick på cirkus Maximum i Kungshamn med Pelle, Lena och Hanna :D

Augusti
Fick beskedet att jag kom in på Hälsopromotionsprogrammet :D
Lämnade underbara Smögen för skola
Var på min första hundutställning med Annelie och Smulan :D

September
Skolan rullar på och är rolig :D
En hel del träning hanns med :D

Oktober
MILJÖDYKET!!! det är väl det enda jag vill minnas från oktober :D helt fantastiskt kul hade jag :D månadens höjdpunkt!< Trots att jag fastnade i ett nät >

November
Började mitt extrajobb på Trafikcaféer :D hur kul som helst!
Massor med plugg och jobb med projektarbete
Blev väldigt mycket jobb :D

December
Besökte Smögen :) hängde med Lisa och Magnus upp då de skulle dyka. Helgen blev bra trots att det inte blev som jag tänkt mig... suck
Började en Fysiologi-kurs som var superspännande!
Amelie och Carl skaffar lille labradorvalpen Ville :D hur söt som helst! :D
Spenderar julen hemhemma
Avslutade året på ett hotell i Helsingborg då jag jobbade övernattning

Mitt 2010 har varit fyllt med massa glädje! När jag tänker tillbaka på året så minns jag att det har varit positivt, minns nästan bara positiva saker vilket är jättebra!  Jag tror jag lärt mig att se positivt på saker och ting... jag har vågat saker som jag absolut inte hade vågat för typ ett år sedan... men jag chansade och till en början blev det bra men sedan gick det obra, men det kanske vänder... vad vet jag. Jag lärde mig tänka att jag kommer bli besviken och arg på mig själv om jag inte vågar... och jag ångrar ingenting även om det inte riktigt blivit som jag tänkt alla gånger... tror man måste våga göra vissa saker ibland och våga ta första klivet liksom men vara beredd på att man kan snubbla... men då får man också lara sig att resa sig upp och gå vidare...

Årets ordspråk... kan väl bli
"Ta chansen! den kanske bara kommer en gång"
och som vanligt får "Ärlighet vara längst, även om den kan göra ont till en början" också vara med.


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: