EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-12-19
11:47:07

Lång jobbdag = mycket text :D

ojojoj igår var en hel dags jobb som stog på agendan och det var riktigt roligt :D trots lite ryggont så fick jag några människor att bli glada :D

På första svängen till Ängelholm var det inte så mycket folk och det var tågvärden som gör de bästa utropen som var med :D sedan i Ä kom det ett äldre par som jag började prata med för de skulle med samma tåg som jag :D på sträckan mot Götet var det ganska mycket folk men jag kunde komma fram i alla fall. när jag tittade ut genom fönstret såg jag 3 rådjur en hel åker full med Highland Cattles kossor, såg så fint ut :D  såg också en rovfågel sitta och käka på något djur på en av åkrarna och hade en hel klan med kråkor runt sig :D blev väldigt glad av detta så jag var på gott humör när jag kom tillbaka till basen :D

Påväg mot tåget efter pausen händer det som inte får hända! Det fastnar ett spännband i hjulet och hela min kära vagn tippar. Den lägger sig på sidan och jag har inte ne chans att få upp den själv, med kylväskor och extra kaffe väger den runt 80-90 kg så kanske inte så konstigt. Jag ser en kvinna och ropar och frågar om hon kan hjälpa mig och hon kommer då springande :D vi försöker få upp den och misslyckas. Jag lyckas då ta lös kylväskorna och kaffet och då går det lite lättare, dock när vi då får upp den på hjulen igen så ramlar all dricka ut på marken... *suck* jag ska ju med tåget så vi kastar in det bara och samtidigt rasar det chokladkakor ur vagnen... jag ringer in till packen och ber hon komma ut och hjälpa lite, hon kommer och hjälper mig ta väskorna till tåget :D sedan fick jag sitta i tåget och ordna upp röran somn blev och snygga till vagnen lite, torka av några drickor....  det slutade bra i alla fall :D

Resan mot Ä kändes inte som 2 timmar vilket var skönt, det gick fort. Tåget tillbaka mot Götet var försenat 20 minuter ungefär och kom dessutom in på ett annat spår så jag fick kånka vagnen i den moddiga snön över spåren, det var inte det lättaste :P

Väl på det varma tåget flöt försäljningen på och i 1:a klass träffade jag på en snubbe som handlat av mig en tidigare gång och han kände igen mig också så han handlade i massor och jag fick dricks :D

Sammanfattningsvis så var det en trött med väldigt bra jobbdag trots lite incidenter :D

Åkte sedan hem till Amelie och Carl och vi kollade på film, gosade med Ville och käkade rostade mackor med ägg, honung och champinjonstuvning :D smakens!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: