EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-04-19
00:26:59

En kanon helg på Lyrön

Nu är jag hemkommen från en kalasbra helg på Lyrön men Johanna, Staffa och Johan. Vi har haft det väldigt bra!

Vi anlände vid två-tiden på fredagen och satte oss i solen nästan direkt med diverse dryck och vattenpipa. När det blev lite senare tände vi också skräphögen och eldade massa skrot. Johan och Staffan gjorde sån där eldkonst. Man snurrar med brinnande stav och sånna kedjor med brinnande bollar på. Det blev balla bilder. Ska se om jag kan få dem av Jo i morgon :D

Det blev tidigt för min del på fredagen, fick i mig lite för mycket av det goda...redan vid elva hade däckade jag och sov stenhårt. På lördagen mådde jag som jag förtjänade men det blev mer sol och vin och allt var superbra. Vi åkte till Henån för att handla lite också. Sedan på kvällen/natten så bastade vi och badade. Det var KALLT i havet! men jag tror jag var i fyra gånger! det är inte illa! Och vi noterade att det inte var så bra att röka vattenpipa i bastun, halsen blir inte så glad av det. Men det var gött!!!


Vi sitter och göttar oss i solen! :D  vi har det kalasbra!

Gött i solen med vattenpipa, melon och dryck :D


Staffan och Johan. Johan käar melonen med en olivskära :D


Sedan var det dags att elda skräp. Takpapp brinner bra och ger väldigt svart rök! Vi var ltie omiljövänliga denna kväll.

Walk on fire! detta roade vi oss med hela kvällen. Johanna årovar hur det är att dansa balett i en eld.

Johan 'smyger' över elden.

Sedan ska vi lägga i 'Sussie', Johannas lilla gummibåt så Staffa och Johan kan ut och fiska. Johanna med motorn :D

Sussie vill inte riktigt starta. Johan och Johanna fixar medan jag och Staffan sitter på bryggan och softar. Dock så var olyckan framme och jag hade min kamera i fickan och den trillar ner i vattnet så det blir inte fler bilder. Klantigt av mig. Ska se om jag kan få bilderna som Johan knäppte med sin kamera. Den hade i alla fall batteri till igår eftermiddag.


Vi har grillat också. Väldigt gott! Idag, söndag så åkte vi med båten till andra sidan fjärden och gick upp på berget. Det var riktigt högt upp man kom och det var najs! Dock var inte båtturen hem så rolig då alla vågor skvalpade in över lilla Sussie och oss. Vi var dyblöta när vi kom tillbaka så det blev att elda i kaminen och så var vi så tråkiga att vi satte igång en film. Battle Royal. Den är bra, men hemsk! Vi grillade lite champinjoner med vitlöksmör i och sen grillade vi bananer med mintchoklad i också. SMASKENS!

Som jag sa i början så var helgen fantastiskt roligt och bra på alla sätt! Hoppas vi gör om det snart igen eller liknande! Härliga människor som dem umgås man gärna med! :D

Nu ska jag ta en dusch och sedan lägga mig och sova.

peace out


Kommentar:
2010-04-19 @ 15:51:34
#1: simone

Det ser riktigt mysigt ut :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: