EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2010-04-11
00:17:28

Flickan Från ovan (The Lovely Bones)

Underbar film!



Jag var biosugen idag också. Kanske för att syster Frida skulle gå på bio med Mamma och Pappa, jag vet inte.

Jag tycker i alla fall om att gå på bio själv, fast man har ju massor med människor omkring sig i alla fall så själv är man kanske inte. Bara det att man inte går ihop med någon. En teori som jag har om med själv om varför jag gillar att gå på bio själv är: Jag tror det är det att jag gillar att vara bland glada människor, och när man går på bio är man ofta glad. Därför går jag på bio själv för att kunna ta in det bättre och vara glad för alla andra och då också bli glad själv.

Jag såg i alla fall 'Flickan Från Ovan' det var en fantastiskt fin film. Från att knappt kunnat sitta still i stolen av spänning till att sitta ihopskrupen med en icke torr tröjarm. En väldigt vacker, men sorglig och hemsk berättelse.



Även denna film rekommenderar jag. Jag börjar fundera mycket på denna också. Främst döden. Jag funderar ganska ofta på döden, den kan komma väldigt plötsligt och man vet aldrig när/var/hur? Vad händer med en när man dör, blir döden annorlunda om man är glad eller ledsen när man dör?

Jag tänker väldigt mycket.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: