EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-09
19:12:27

Matte i massor + lite fysik

Bröjade klockan tio i morse och det samma gällde i dag...matte. Läraren var rörig i dag också (vet fortfarande inte vad han heter). Som tur var gick det ganska fort, lite för fort om man ska hinna med honom men skönt att tiden gick fort. Räknade uppgifter på eftermiddagen och det var lite klurigt. Johanna och jag hjälptes åt och det gick ganska bra, han med de flesta. Ska sätta mig nu och kolla lite här på internet om man kan få lite hjälp med några uppgifter...lite regler som jag inte kan hitta i boken som jag skulle vilja veta...vi håller på med ekvationer med logaritmer och det finns det regler om men det är några uppgifter där den naturliga logaritmen (lnx) är med och jag minns inte alla regler för den.

När jag kom hem läste jag klart kapitel 2 i fysikboken och gjorde uppgifterna...även där var det någon kluring som jag får kolla upp sen. Men det gick bra. Började läsa på kapitel tre också och gjorde någon uppgift...känns bra :D

Nu ska jag kolla runt lite om jag kan hitta något vettigt om den naturliga logaritmen :)   och fortsätta kolla på Grease 2....har den som bakgrunds musik/film, har sett den så många gånger så man behöver bara musiken för att "se" den :P

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: