EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-11
19:36:32

Har man ingen hammare tar man en banan

Idag har varit en lugn och harmonisk dag. Började den med en 30minuters morgonpromenad. Det var Fysikföreläsning på förmiddagen och det var inga svåra saker han gick igenom, lite om rörelsemängd och fjädrar... allt gick väldigt bra tycker jag :D

På eftermiddagen hade lärarna lite experiment demonstration. Det var roligt...."har man ingen hammare så kan man ta lite flytande kväve och en banan...akta fingrarna bara"   de visade lite hur en värmekamera fungerar också...det var väldigt roligt iaf :D sedan fick vi gå tipspromenad runt på skolan och sedan bjöd de på fika :D   superroligt!

Sedan ringde jag Amelie för vi skulle kanske ses men det blir i morgon så jag åkte till Nordstan för att införskaffa mig ett modellflygplan. Gick runt på alla leksaksaffärer men de hade inga så jag gick till Hobbex. Där hade de desto fler...spanade länge och tillslut lyckades jag hitta ett JAS 39 Gripen :D  blev hur glad som helst för det var ett sånt eller Viggen jag ville ha helst! Köpte det och åkte sedan hem med Mamma som sällskap i örat :D vi pratade hela vägen hem och det var roligt!

Väl hemma så öppnade jag förpackningen med mitt flygplan och satte igång :D  gick bättre än jag väntat mig...väldigt pilligt men kul! :D Kommer lite bilder senare :D

Kvällen kommer tillbringas här hemma då Simon och Sevan fick förhinder, vi skulle ha gått ut och tagit en öl på Bryggeriet. Josse skulle med också så det var vi fyra, men vi ska kanske ta det på söndag istället :D hoppas det går då! var ett tag sedan jag träffade dem :D

Nu ska jag fortsätta med mitt plan :D

peace out 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: