EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-01
20:35:32

Fysiken har börjat och först ut är Mekaniken

Jag kom till Chalmers cirka tio minuter innan vi skulle börja och tänkte att det är lagom. Sal MA borde ju vara i mattehuset...men se det var det inte...Johanna visste inte heller var det var så vi sprang runt och frågade folk men ingen visste. Då gick vi ner till Hilbert som är en lokal där fysiknördarna kan samlas och hjälpa varandra, väldigt bra tycker jag....ska utnyttja möjligheten tänkte jag sen.

Vi fick reda på att det var i maskinhuset och fick gå igen och där fanns vår sal och vi stegade in tio minuter försent...men jag tror inte vi missade något iaf....

Vi har idag börjat två nya kurser. Den ena är med labbar och experiment och så och den andra är Mekanik. Det var inte så svårt idag. Man kände igen det mesta men ska renskriva nu och kolla en extra gång. Det var lite vektorer med idag också men om jag kollar extra mycket på dem så kanske det går in hur det är man tänkter :D

Läraren är kanon! Skriver så man ser hela lektionen och förklarar tydligt...det gillar jag!

Johanna och jag tänkte gå och köpa kurslitteratur idag också...det gick inte som vi tänkt oss...Vi samlade på oss böckerna som vi skulle ha och stog sedan i kö i tjugo minuter....kön sträckte sig runt hela Cremona...när vi kommer fram och eftersom det blev runt 1700 kr så skulle jag betala med kortet...men det visade sig att jag inte hade pengar på det. Lite snopet...trodde jag skulle ha det men icke! Ska gå dit i morgon men nu blev min plan helt förstörd då jag hade tänkt kolla lite på morgondagens uppgifter och genomgångar...men jag får nöja mig med att renskriva dagens istället.


annars är jag nöjd med dagen...har varit sommarvärme också så man har ju inte varit helt torr med långbyxor och långtröja...spårvagnen var värst!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: