EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-26
17:55:04

En dag fylld med matematik

Idag har det varit matte för hela slanten. Det har gått bra. Jag fick hjälp av Systerysters pojkvän Johan över msn och lyckades lära mig hur man hittar en punkt i ett plan som ligger närmast en annan punkt...låter lite knasigt men såhär löd uppgiften: 'Finn den punkt i planet x-y+7z=3 som ligger närmast punkten (1,-4,-5)'  det var inte så svårt som jag farade men lite klurigt iaf...mycket att tänka på...

Har suttit och försökt mig på massa uppgifter och alldeles nyss var ajg ner till torget och köpte mig en film och lite snacks som jag tänkte se och äta upp senare...När jag fick till torget så påväg ner för trappan som går till spårvagnshållplatsen så sitter det en stor råtta mitt i vägen. Den kröp in i buskarna bredvid och försvann...när jag sedan varit och handlat så var den där igen och då fick den två små bitar av mina sesamkakor...hoppas den hittade dom...alla ska väl ha lite lördagsgodis, inte sant?

Nu när jag är hemma igen så ska jag göra provet på matten en gång till och se om jag kan klara någon fler fråga :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: