EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-28
20:36:51

1 år sedan Kevin gick bort



Denna dagen för ett år sedan var inte så rolig... fick ett sms av syster Frida och hon sa att Kevin inte mådde så bra... han ville inte äta och satt mest still. Detta beteende var inte likt honom...dessutom skrev hon 'jag tror inte han har långt kvar' jag var på väg till centralen med Patrik och fick en stor klump i magen :(  min vän mår inte bra...

Jag gick hem från centralen när jag sagt hejdå till honom och påväg upp för backen mot Johanneberg så ringer mamma och säger att Kevin inte finns mer. Klumpen löstes upp i form av tårar och jag fick säga till mamma att jag inte kunde prata mer... att hon fick ringa senare...hörde på hennes röst också att den darrade... Jag grät väldigt mycket den kvällen...

När mamma ringde än en gång så lyckades jag hålla gråten tillbaka men så fort vi lagt på brast det igen. Min bästa vän var död! Skulle aldrig mer få vara nära honom och skulle aldrig få hålla honom och känna värmen. Bästa vännen och bästa hemlighetshållaren. I sju år var han nära mig...från 12 års ålder tills jag var 19... under den perioden händer det ganska mycket och då är det bra att ha någon som verkligen kan hålla hemligheter...som man kan prata av sig med... låter kanske töntigt men för mig var det väldigt bra...

Jag kommer ihåg att jag satt uppe ganska länge på kvällen...försökte sova men det gick inte så bra... vid halv fyra så satte jag på en film... The Guardian... jättebra film för övrigt. Den slutade ganska sorgligt och det var en jättebra låt under eftertexten så jag lyssnade på den och tänkte att jag hade känt igen en av huvudskådisarna...kunde inte placera honom bara...så när eftertexten rullade och tårarna trillade så ser jag att det var Kevin Costner... Min kära Kevin är nämligen döpt efter honom så då brast det ordentligt...tårarna inte bara trillade utan de sprutade...Min Kevin fick namnet för jag hade sett Robin Hood filmen där Kevin Costner är huvudperson...och han var ju sååå snygg...egentligen är Christian Slater snyggare men jag tyckte inte att en kanin kunde heta Christian... så det blev Kevin.

Saknar honom otroligt mycket...speciellt när jag kommer hemhem...känns tomt liksom... men livet går vidare...det är sånt man får lära sig leva med...så är det med det mesta...

Har ett ljus tänt för honom idag ...det lyser även för Skreppur...och Fadime Sahindal... har foton på dem med i min 'dödhörna' :)







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: