EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-09-06
15:43:47

Blodpudding och en snäll Elinor

Gick ner till Frölunda Torg nu på eftermiddagen för att hitta insperation...till vad vet jag inte och jag kom inte fram till något vettigt heller...

Jag gick runt i lite affärer och såg mest butter ut... funderade på vad som är bäst till en tuppkamm?  hårvax eller hårgelé?? tror att det kan vara vax och det finns ju en hel djungel av...nu har jag gelé och tonvis med spray för att få skiten åt stå rakt upp och inte svänga in mot mitten...det funkar ju men jag kan tänka mig att det kommer bli ganska dyrt i längden...

var in på Indiska också och där vill man ju bara ha allt! tänker främst på tygerna...men jag får nog ta mig till IKEA någon dag och kolla vad de har där...de är ju något billigare. Jag vill nämligen inreda min balkong lite...vill ha något i förnstret...gardiner! dock vet jag inte hur jag ska få upp dem...jag vet inte om jag vågar borra...

jaja...det löser sig!

Var in på hemköp för att avsluta trippen och inhandlade lite mat. Till i morgon ska jag göra potatis, rödbetor, rödlök i ugnen med fetaost och halloumi ost för att ha över. Och jag köpte blodpudding också!!! :D 

När jag kom hem var det en man som skulle in i min port och hade barnvagn och det var lite knöligt...kännde hur min snällhet tog tag i mig och nästan sprang fram för att hålla i dörren :D   sen höll jag upp dörren på hans våning också....så stolt över mig själv!

Väl hemma så tillagade jag min blodpuddig...det gick sådär måste jag säga... den brändes lite och gick bara sönder! dålig kvalité på girsen! Hade rårörda lingon till....SMASKENS!!! :D

Så nu är jag mätt och belåten trots att blodpuddingen var nästan rå.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: