EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-25
14:15:45

Universeumbesök

Nu har Systeryster Frida och Jag varit på Universeum och sprungit runt :D   Det ver jättekul och det lilla barnet inom mig kom fram. Jag var helt salig hela tiden. Jag testade att stå i storm uppe på ett fjäll (väldigt kallt), testade om jag han bromsa när jag körde bil, gjorde lite musik med syrran, svettades i regnskogen... det finns mycket att kolla på :D   stora akvariet gillar jag starkt! Min favorit!  sedan kollade vi på dödligt giftiga ormar :D  gillar inte skallerormarna! jag är inte rädd för ormar men jag tycker de som har sån beige-brun färg bara är äckliga!

När Frida skulle fotografera en apa på räcket så tänkte den hoppa på henne :d  det var jätteroligt! det fanns mycket fina och färgglada fåglar i regnskogen också :D 

Vi var på universeum i 2,5 timmar...och vi hade såklart missa att ställa om klockan i natt så vi kom ju dit tidigare än vad vi tänkt men som tur var så öppnade de en timme tidigare nu denna vecka då skolorna har höstlov :-)
 Det var i alla fall väldigt roligt!

Vi blev väldigt hungriga efter två varv runt hela så då åkte vi hem och jag gjorde lasange så nu är vi mätta och belåtna :D

Vi ska ner till Torget och kolla runt lite och handla :D



Dagens ord fick Frida välja :D


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: