EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-08
21:53:36

Smörgåstårtejakt

En rolig dag idag :D  helt nöjd med resultatet :D  

Det var räkneövningar till att börja med men det var alldeles för tidigt för det...J och Jag var lite flummiga och uppgifterna var ganska svårt...fick inte så mycket gjort faktiskt.

Vi var till studievägledare Arne och frågade om våren... Vi har nu kommit fram till att vi ska läsa flervariabelsanalys och en MATLAB kurs...då följer vi fortfarande fysikprogrammets kursplan men sedan bryter vi oss loss och börjar en kurs i LabView...något program som jag inte nu på skrivande hand vet vad är för något...men det löser sig... tror det kommer bli en bra vår :D

Vi åt lunch i Hilbert och löste samtidigt ett korsörd :D  på föreläsningen efter lunch så gick vi igenom kollisioner...elastiska och oelastiska stötar :D   det var lite repetion men roligt...dock var jag jättetrött sista halvtimmen så det var svårt att hålla ögonen öppna...

Calle kom och hämtade mig vi tre och vi åkte hem till mig och vid sextiden så åkte vi och skulle leta mat... vi var först på Andra Långgatan och skulle äta...men det regnade och haglade så mycket så vi satt kvar i bilen och så var vi båda irriterade över att min systeryster Frida fått smögåstårta på kusin Emmas födelsedags-dag.... vi åkte till Ica MAXI och skulle köpa det...fanss det där?  NEJ... vi var till Ica Focus, Coop Kunsum Avenyn, Coop forum Sisjön och till sist Ica MAXI som ligger också där....inget fynd någonstans så vi köpte polarbröd, skagen-och ishavsröra, lite ost och lite skinka...tanken var alltså att gör egen smörgåstårta :D   vi köpte efterrätt också i form av Ben 'n Jerrys glass och Brownies... det hela tog 2,5 timmar...

Efterrätten har vi inte huggit in på än mne det är nog nära nu :D  blev jättemätt av de sjukt goda mini smörgåstårtor vi gjorde :D  Blir nog film till efterrätten också :D

Håller på och letat efter ett You Tube klipp som jag bara måste se igen...lyckas dock inte hitta det :(

I morgon väntar en föreläsning och förberedelser inför demonstrationen av lite labbar :D  ska bli en kul dag :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: