EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-26
19:15:57

Lite matte + lite muffins + Billdals ridskola

Dagen börjar med att Frida vaknar innan klockan och jag med men jag låtsas inte om det... hon går upp och typ vandrar omkring. Hon rycker mig i min ena tå och vill att jag också ska gå upp. Lyckas få henne att göra gröt och sedan går jag upp. Vi äter i lugn och ro och åker sedan till skolan. Hon skulle vara med mig idag och egentligen skulle hon jobba med sin matte men vågade inte sitta i Laplace själv (precis utanför föreläsningssalen) så hon satt med och fick höra på Jo:s och mina suckanden över att föreläsningen bara är konstig.

Eftersom Jo hade sin 21 födelsedag idag hade jag bakat muffins och hade mackor med mig eftersom jag anade att Jo inte hade lunch med sig idag heller. Vi åt en varsin leverpastejsmacka och sedan två muffins :D  hon blev jätteglad :D  sedan gav jag förslaget att vi kanske kunde skippa räknetimmen...det är ju ändå hennes födelsedag..*blink blink*  så det gjorde vi...på vagen till spårvagnen fick hon överraskning nummer 2 och det var en plastpåse med hemligt innehåll som inte fick tas upp förrän hon kom hem... Fick glada sms tillbaka  efter en kvart :D

Frida och jag gick en promenad när vi kom hem och sedan åkte vi till Billdals Ridskola och kollade in stället. En mycket fin ridskola måste ajg säga och jag börjar hemskt gärna rida där men jag tror jag måste välja SATS eller ridskola och då blir det SATS....har itne riktigt ekonomi för båda känner jag. Lite synd för jag kände verkligen ett sug efter ridningen när vi satt i ridhuset. Jaja, som sagt så får det vänta lite tror jag...

Nu ikväll blir det film och glass...riktig svullohelg :D  sånna behöver man ibland :P

Dagens ord är ett gott ord :D



peace out

 
Kommentar:
2009-10-27 @ 10:20:27
#1: simone

SV: Vilken fin vän du har alltså, dom är ju så söta de nallarna :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: