EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2009-10-27
15:36:45

Lite krokig dag som verkar rätar ut sig

Ja det blev till å gå upp tidigt fast jag började klockan kvart över ett... Det var ju så att en syster skulle placeras på tåget mot norr klockan 9.42 så då fick man pallra sig upp :D  men det gjorde inget för jag tog på mig träningskläder och åkte direkt tillbaka till Frölunda och SATS när jag vinkat av henne. Körde en timme kondition :D

Sedan var det dags att gå till skolan...var hemma i 45 munter och han göra en omelett och ta en dusch... kommer ganska tajt till skolan och tänker att det går fortare om jag hoppar av vid Kapellplatsen för vi skulle vara i EP-labbet. Jag sitter alltså kvar när vi stannar vid Chalmers... vagnen börjar åka och jag tänker att "varför svänger den inte?" Vagnen åker rakt fram och in i tunneln... SUCK! jag sitter ju på 8:an och INTE 7:an!!!!

Så jag fick helt enkelt åka på en tripp till Korsvägen och se 6:an tillbaka till Chalmers gå lagom till min vagn stannar... som tur var behövde jag inte vänta mer än fem minuter men det är så typiskt mig.

Jag kommer i alla fall till skolan bara en kvart försent... men det verkade ite göra allt för mycket för det var labb och uppgiften denna gång är att ta reda på 'vilka faktorer som påverkar flödet i tunna rör'

Det ska bli spännande och vi kom en bra bit på vägen min labbkompis och jag :D  (minns inte hans namn)  Vi har ett till tillfälle på 4 timmar och jag hoppas vi hinner göra allt på den tiden för det blev bara två timmar idag...han hade missat att vi skulle gå till fem och inte tre...så han var tvungen att gå för att hinna med ett tåg. Jag ska nu försöka förstå mig på programmet LaTex osm vi ska använda att skriva i... verkar lite knasigt men det löser sig nog :D

Vid klockan sex ska jag infinna mig vid Vasaplatsen i huvudbyggnaden och lyssna på en föreläsning om hur det är att vara och arbeta på isbrytaren Oden och resa till Antarktis :D   ska bli riktigt spännande :D

Min kära vän Frida kommer på besök nu i några dagar också så efter föreläsningen så ska jag möta upp henne :D ska bli roligt att se henne igen :D

nu lär jag sätta igång med LaTex...

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: